Back to basic - Reisverslag uit Caulfield, Australië van Boukje Altink - WaarBenJij.nu Back to basic - Reisverslag uit Caulfield, Australië van Boukje Altink - WaarBenJij.nu

Back to basic

Door: Boukje

Blijf op de hoogte en volg Boukje

07 Februari 2014 | Australië, Caulfield

Hallo lieve allemaal!

Toch nog een blog uit het mooie Melbourne, stiekum ben ik toch een beetje van deze stad gaan houden. Wie had dat gedacht na de eerste twee weken in het verschrikkelijke hostel, de kou en de twee weken dat ik alleen regen en Aziaten zag. Maar….ik ben er aan toe om verder te gaan, nog 11 nachtjes slapen, nog 7 dagen werken en dan vertrekt mijn vliegtuig naar Sydney om de volgende dag naar Aukland te vliegen! Er zijn al wat plannetjes duidelijk maar daarover later meer!

Eerst over de twee ontzettend gave weekenden die ik achter de rug heb, het was onbeschrijfelijk! Twee weekenden geleden ben ik de great ocean road gaan doen met Jolanda, Nederlands meisje dat gereageerd had op mijn Facebook oproep. We hebben elkaar ontmoet een half uurtje voordat we de huurauto oppikte, apart, maar zeker een goede ervaring! Het was vrijwel meteen duidelijk dat wij wel een leuk weekend gingen beleven! De avond ervoor was ik op stap geweest en dat was nogal laat geworden, was te gezellig om de laatste tram naar huis te pakken dus uiteindelijk is het een taxiritje geworden, wat een topavond was dat zeg! Gelukkig geen hangover de volgende ochtend en kon ik fris op pad! Auto opgepikt en maar gaan rijden! De eerste nacht zouden we in Lorne overnachten, tweede nacht was nog onduidelijk, zoals ook onduidelijk was waar we zouden slapen. We hadden niets geboekt van te voren, aardig tricky aangezien het zondag Australia day was en maandag een nationale vrije dag. Het zou dus een druk en lang weekend zijn! Na de eerste km’s, en dat we erachter kwamen dat we allebei niets te eten bij ons hadden, eerst maar een supermarkt opgezocht. Na de eerste BBQ’s in het park gespot te hebben begon de trek te komen en ook de trek in een BBQ. Ach waarom ook niet, hamburgers, kruidenboter, broodjes, tomaatjes en aluminimunfolie ingeslagen en op naar een park voor de BBQ! Wat was het heerlijk, hard windje, maar wat is er lekkerder dan BBQ’en met uitzicht op zee, in het zonnetje en genieten van een heerlijk broodje!? De dag begon dus meer dan goed! Daarna zijn we doorgereden, de Great Ocean Road gaat grotendeels (goh ;)) langs de zee wat prachtige uitzichten met zich meebrengt! Ik merkte meteen de vrijheid van het hebben van een auto weer, het is heerlijk! We zijn overal gestopt waar we wilden stoppen, wat wandelingetjes gemaakt en mooie dingen gezien. Toen we in Lorne waren aangekomen zijn we als eerste naar het hostel gereden wat we voor ogen hadden. Eerste indruk was niet al te best, waren bijna geen gasten, de receptie was een tafeltje met een telefoon buiten op de veranda (wat eigenlijk best hilarisch was ☺) en niemand aanwezig. Wat rondgekeken en iets gaf niet zo’n fijn gevoel. Toen zijn we eerst rond gaan bellen maar alles was totally volgeboekt! We hadden dus weinig keus….wij weer terug en dus maar een nacht geboekt. We hadden geluk dat dit hostel niet aan boekingen deed, was gewoon binnenlopen en geluk hebben en we hadden geluk! Anders hadden we in de auto moeten slapen.

We hebben nog een watervalletje bezocht, buiten de deur gegeten, Lorne verder ontdekt en toen op de bank geploft met forest gump! Ze hadden er een videospeler en allemaal hele oude videobanen, prachtig! We wilden eigenlijk voor de titanic gaan, maar helaas, de heren wilde die niet zien, maar forust gump was een goede vervanger! Uiteindelijk hebben we het erg leuk gehad in het hostel! Zo kun je maar zien dat je eerste gevoel niet altijd goed is…hebben ook heerlijk geslapen en konden de volgende dag uitgerust weer op pad voor dag twee!

Voordat we vertrokken wel even wat hostels gebeld en ons verzekerd van een slaapplaats, die slaapplaats vonden we in Port Campbell wat dus onze eindbestemming van die dag zou worden.

De tweede dag was de meest speciale dag waar ik niet veel over kan vertellen, het was machtig mooi en vooral die ene apostel (van the twelve apostle’s) waar je het strand op kon was misterieus mooi! De mist die eromheen hing, de kracht van de golven, tja, een woorden voor, machtig mooi! Ook de eerste wilde koala’s zijn gespot! Jolanda bleek de winnaar te zijn met het spotten van koala’s, ik heb er niet echt een goed oog voor, maar na wat minuutjes gelopen te hebben he book ik er eentje gespot! Superleuk om ze zo live te zien!

Toen we in Port Campbell aankwamen hebben we snel een stokbroodje gehaald, kruidenboter, flesje wodka, wat chippies en zijn we een mooi plekje gaan zoeken voor de ondergaande zon. Ik wilde hem graag eens onder zien gaan in zee, dachten we in Port Campbell te vinden, maar helaas….het was een kleine baai en de zon zou achter een berg verdwijnen, he verdorrie, daar ging mijn perfecte dagafsluiting…of toch niet..we zijn een stukje gaan lopen, door wat natuur en uiteindelijk eindigde we bij een uitkijkpunt, leek meer op een balkonnetje, waar je de zon net naast de berg in het water zou zien verdwijnen. Jeej, dus toch nog gevonden! Kleedje erbij, het eten en de drankjes erbij en genieten maar, nou en genieten deden we! Het was ook weer prachtig mooi! Nog in gesprek geraakt met een man die daar ook zat en uiteindelijk nog in de tuin bij wat locals geeindigd waar we nog van een BBQ konden genieten en heerlijk gelachen hebben, al met al een TOPdag!!

Terug in het hostel nog even gebruik gemaakt van de gratis wifi in de lobby, en wat ben ik blij dat ik dat, ondanks dat ik ontzettend moe was, toch nog ff gedaan heb! Want daar ontmoette ik Marjon, een Nederlands meisje dat ook de Great Ocean Road aan het doen was en dat binnenkort naar Nieuw Zeeland zou gaan voor een aantal weken. Ze zag er alleen tegenop om niet de vrijheid van een auto te hebben…nahja zeg, het lot!? Nooit kom ik Nederlanders tegen in een hostel, en nu is het in de nacht, uitgestorven en ontmoet ik Marjon die hetzelfde denkt over reizen en ook op zoek was naar een travelmate! Dus in vijf minuten besloten dat we dan maar samen moesten gaan en een auto/campervan moesten gaan huren =D. Paar dagen later samen nog een hapje gegeten in ST Kilda en was gezellig! Dus ik denk dat het wel goed gaat komen die paar weken!

De derde dag van de great ocean road hebben we voornamelijk in de auto gezeten. Nog wat oude vulkanen bezocht en door een botanische tuin gereden met de auto, hoe bedenk je het, haha, wel weer eens wat anders! Toen terug op huis met een leuke week in het vooruitzicht. Eerste schooldag van Alegra en heel wat vrije tijd samen met Alegra, wat erg leuk was omdat ik de kids eigenlijk altijd samen heb. Met Nerida en Alegra geluncht in de big city, met Alegra naar de film geweest, naar het park, oftewel, alleen maar leuke dingen gedaan! Wel een wat intensievere week, maar ook wel heel leuk!

Afgelopen zaterdag ben ik samen met Nicole, Jolanda en Margriet Philip Island gaan bezoeken. Margriet had een auto dus dat was top! Een dagje met vier meiden en prachtig weer op route. Het eiland bleek een stuk kleiner dan verwacht en op zich best leuk met mooie uitzichten maar ik denk dat we wat verwend raken in dit mooie land. Het hoogtepunt van deze dag was toch wel de chocoladefabriek… Het was werkelijkwaar fan-tas-tisch!! Voelde me echt weer ff kind, en o die geur alleen al van chocolade! =D Ik was een zeer gelukkig mens!! Als afsluiter zijn we naar het strand gegaan en hebben we nog even twee uurtjes genoten van het weer! Ook weer een topdag dus!

Marjon is twee dagen geleden aangekomen in Nieuw Zeeland, en heeft inmiddels de campervan geregeld! Vanaf de 20ste gaan we samen op avontuur en o wat heb ik daar zin in! =D

Ik heb het ontzettend goed gehad in het gezin, veel geleerd, alle vrijheid en vertrouwen gekregen en een leuke tijd gehad, maar na drie maanden op een plek, grotendeels het leven van een ander te leiden, andermans spullen op te ruimen en 24/7 op je werk te zijn vind ik het wel genoeg, ben er helemaal klaar voor! Maar wel een tijd die ik niet had willen missen bij deze ontzettend lieve mensen! Nu is het weer tijd om aan mezelf te denken en meer van de wereld te gaan ontdekken!

Nog 11 nachtjes slapen en nog 7 daagjes werken…..en dan weer back to basic! Looking forward to it!

Dikke kus uit het fijne Melbourne!

  • 07 Februari 2014 - 10:42

    Monique:

    Goh, lieve Bouk, wat een leuk verhaal weer !! Genieten, meidje ! Maar dat doe je wel ! Goed zo ! Veel plezier in Nieuw zeeland XXX

  • 07 Februari 2014 - 15:57

    Carmen:

    He Boukje,

    Wat weer een gaaf verslag zeg! Zo te zien ben je het daar nog lang niet beu. En gelijk heb je! Heel veel plezier overal! Mocht je in Christchurch of westport (geloof ik) komen doen mn achterfamilie maar de groeten ;)
    Heb je meteen slaapplek ;)

    Groetjes!

  • 08 Februari 2014 - 19:05

    Barbara Van Ham:

    Heerlijk! Zo jaloer, geniet helemaal mee in je verhaal! Ik kijk uit naar hoe je NZ gaat beleven!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Caulfield

Boukje

Boukje's avonturen in Australië!

Actief sinds 11 Aug. 2013
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 13979

Voorgaande reizen:

10 September 2013 - 30 Maart 2013

Backpacken en werken

Landen bezocht: